Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://kartuzy.praca.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  • Niezgodność dokumentów PDF będących skanem dokumentów.
  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają atrybutu alt z opisem tego, co przedstawia dane zdjęcie lub grafika.

Nadmierne koszty

„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty. Oceniliśmy to na podstawie Analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

W całym serwisie włączony jest tzw. foukus, czyli domyślne oznaczanie aktywnego linka czy pola formularza Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności. To pozwala na wygodną obsługę serwisu np. użytkownikom z niepełnosprawnością ruchową czy w znacznym stopniu niedowidzącym.

Dostępna jest wersja strony z podwyższonym kontrastem,.

Zastosowano przycisk A, A+, A++ umożliwiający zmianę wielkości tekstu..

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Planujemy przed końcem 2025 nie załączać skanów dokumentów PDF.

Skróty klawiszowe

Standardowe skróty klawiszowe przeglądarek internetowych do poruszania się po serwisie stosujemy klawisz Tab.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Adam Kwidzyński — mejlowo gdka@praca.gov.pl lub telefonicznie 58 694 09 33.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Powiatowy Urząd Pracy w Kartuzach — ul. Mściowja II 4, 83-300 Kartuzy

Wejście do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Kartuzach posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

W wejściu znajduje się platforma przyschodowa umożliwiająca wjazd na parter urzędu, po wcześniejszym wezwaniu dzwonkiem wyznaczonego pracownika urzędu do obsługi platformy..

Dla osób na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze. Brak windy w budynku umożliwiającej dostanie się na I piętro. Na schodach zamontowane są poręcze.

Szerokość drzwi wejściowych i drzwi wewnętrznych do pomieszczenia w których odbywa się pośrednictwo pracy dostosowana jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Przy budynku Powiatowego Urzędu Pracy jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym w godzinach pracy urzędu.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia we współpracy z Komendą Główną Ochotniczych Hufców Pracy uruchomiła nową usługę umożliwiającą osobom głuchym i niedosłyszącym pozyskiwanie informacji o rynku pracy oraz działalności urzędów pracy. Jest ona dostępna na stronie www.zielonalinia.gov.pl/zl-migowy, za pośrednictwem platformy do rozmów wideo MS Teams. Nowy kanał komunikacji obsługiwany jest przez konsultanta posługującego się Polskim Językiem Migowym i działa w dwóch wariantach. Pierwszy z nich to bezpośrednia wideo rozmowa przez Internet osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii. Drugi wariant zakłada skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który podczas obsługi klienta głuchego lub niedosłyszącego może połączyć się poprzez Internet z konsultantem Zielonej Linii posługującym się PJM

Informacje o publikacji dokumentu